16
اردیبهشتPersian Moons Name
1400
159 بازدید

بررسی انیمیشن Raya And The Last Dragon

همانطور که تکنولوژی لحظه به لحظه در حال توسعه و گسترش می باشد، هر روزه شاهد انیمیشن های بهتر و زیباتری هستیم که ورای داستان آنان زیبایی گرافیکی آنها ما را بر این وا می دارد که برای بارها انیمیشن ها را مشاهده کرده و درباره کیفیت و هنر های ظریف به کار رفته در آن تامل کنیم.

در این پست قرار است به بخشی از گرافیک فوق العاده آن بپردازیم و با بخشی از مصاحبه سازندگان این انیمیشن Fawn Veerasunthorn مدیر بخش داستانی و Liza Rhea طراح مدل محیط انیمیشن همراه باشیم. اما قبل از آن پیشنهاد میکنم اگر این انیمیشن را تماشا نکردید تریلر آن را مشاهده کنید.

بخشی از صحبت های سازندگان درباره چالش ها و روند ساخت انیمیشن:

داستانهای جذاب بسیاری در پشت ساخت رایا وجود دارد. به عنوان مثال ، سکانس های جنگی در طول فیلم از اشکال هنرهای رزمی ویژه فرهنگ های جنوب شرقی آسیا الهام گرفته شده است. و پنج سرزمین کوماندرا متمایز و پر از فرهنگ و موجودات منحصر به فرد خود هستند. برای پر کردن این دنیای خیالی ، بخش انیمیشن Crowds بیش از 72000 عنصر فردی از جمله 18،987 شخصیت انسانی و 35،749 شخصیت غیر انسانی را متحرک کرد. حتی رویکرد جدیدی در زمینه طراحی لباس وجود دارد ، زیرا آنها بیشتر از طرح های مبتنی بر الگو در فیلم های قبلی از طرح های مبتنی بر draping استفاده می کنند.

چطور شد که این دنیای زیبا را ساختی؟

لیزا: این یک ارتش را میطلبد. یک تیم کامل از ما وجود دارد. ما بی وقفه با مینگجو هلن چن در بخش هنر کار کردیم تا آثار هنری شگفت انگیز 2D آنها را در یک فضای سه بعدی زنده کنیم و از هر زاویه ای کار کنیم. کوماندرا پنج سرزمین مختلف دارد، بنابراین برای ادامه کار دستگاهها به گروههای مختلفی از هنرمندان تقسیم شده اند که با هم کار می کنند اما به صورت جداگانه و از خانه. این انیمیشن حاصل کار 4 ساله می باشد.

هنگام جمع آوری داستان در طی همه گیر شدن کرونا، به چه چالش های دیگری برخوردید؟

فاون: در بخش ما، ما واقعاً بسیار نزدیک با هم کار می کنیم. این قسمت مهمی از کار ما بود که می توانستیم روزانه یکدیگر را ببینیم. خواه در دفتر شخصی بروید یا  نزد مدیر رفته و سوال  کنید این خودانگیختگی یک شبه ناپدید شد، بنابراین ما باید با آن مبارزه می کردیم و اطمینان حاصل می کردیم که تیم ما هنوز از طریق تماس های تصادفی یا پیام های متنی احساس ارتباط کند. این بزرگترین چالش بود.
لیزا: همانند فاون ما. به طور معمول مدیر هنری را می خواهیم و تیم های مختلف پشت سر ما ایستاده اند، و این غیرممکن بود که اصلاحات را در طول پرواز انجام داد یا در طول تماس های آنلاین که مشکلات اینترنتی در آن رایج بود. بسیاری از چالشهای فنی تصادفی و دشوار که باید با هم آنها را پشت سر می گذاشتیم اما عدم ارتباط فیزیکی نزدیک این پروسه را طولانی می کرد.

اشاره به برخی از جزئیات گرافیکی انیمیشن

  • ایجاد کنتراست مناسب و استفاده از رنگ آبی تیره برای تداعی کردن زمان شب
  • استفاده از رنگ زرد برای گرما بخشیدن و نرو پردازی چراغ
  • متمرکز کردن نگاه بیننده به موضوع اصلی (قایق)
  • طراحی خوب و پر جزئیات اقوام مختلف
  • نماد گرایی مناسب برای هر یک از اقوام
  • طراحی کارکتر های متفاوت با پوشش ها متنوع
  • طراحی دنیایی وسیع
  • نور پردازی عالی
  • تنوع اقلیم و آب و هوا و پوشش گیاهی و جانوری در هر منطقه
  • استفاد درست از هایلایت برای مثال مردمک چشم رایا
  • جزئیات دیدنی در بافت و طرح لباس یا فرم بسته شده موی کارکتر
  • توجه فوق العاده به زوایا و فیزیک حرکتی
  • متفاوت بودن انیمیشن حرکتی کارکتر ها حتی از انسانی به انسان دیگر
  • استفاده بسیار خوب از زوایای دوربین
  • به کار گیری جلوه های اکشن سنمایی در بخش های نبرد
  • استفاده از هنرهای رزمی ویژه فرهنگ های جنوب شرقی آسیا
  • تغییر فوق العاده بافت ها در آب و هوا و شرایط متنوع
  • خلق عناصر آبی همچون باران، قطرات معلق و دریا و … به بهترین شکل

منبع