14
فروردینPersian Moons Name
1400
148 بازدید

معنای پنهان رنگ ها در لوگوها

یکی از مهمترین گام ها در طراحی آرم یک برند انتخاب درست پالت رنگی می باشد که انتخاب درست آن به شناسایی بهتر آرمان های آن برند می انجامد. فراتر از زیبایی شناختی، باعث ارتباط بهتری در سطح روانشناسی با مشتری می شود. شما با انتخاب رنگ خود احساسات و هیجانات خود را پشت لوگو خود پنهان می کنید.

رنگ قرمز

یکی از رنگ های اصلی، و یک نماد جهانی از شور و شوق، خشم و هیجان و یک رنگ محبوب در نام تجاری است. اگر به دنبال یک تصویر با صدای بلند، بازیگوش و جوان هستید رنگ قرمز گزینه ایده آلی است. اگر یک روش محافظه کارانه راجیح می دهید ، رنگ قرمز نباید در قالب رنگی شما باشد.

رنگ سفید

رنگ سفید معمولاً نادیده گرفته می شود؛ اما این رنگ خنثی مهم است. این رنگ می تواند به عنوان یک رنگ ثانویه برای ایجاد کنتراست عمل کند و می تواند یک پس زمینه تمیز و ساده برای یک آرم ارائه دهد. سفید یک رنگ انعکاسی است که خلوص، پیچیدگی و کارایی را نشان می دهد. آرم هایی که سعی در انتقال سطح انحصار و تجمل دارند می توانند از رنگ سفید برای موفقیت چشمگیر استفاده کنند.

رنگ زرد

این رنگ گرم نمونه درخشان دوستی و روحیه است. لوگو هایی که به دنبال جلب نظر مصرف کنندگان با آغوش گرم، آرام و انرژی جوانی هستند، باید به سمت رنگ زرد بنگرند. علاوه بر این، رنگ زرد می تواند هویتی بازیگوش و مقرون به صرفه را نیز به نمایش بگذارد.

رنگ نارنجی

نارنجی به نوعی زرد بازیگوش و پرانرژی است. نارنجی احساسات نشاط آورتر و فعال تر مرتبط با قرمز را به کار می برد در حالی که از زنگ های زرد استفاده می کند. رنگ نارنجی برای مارک هایی که به دنبال ایجاد احساس نشاط و خوشبختی هستند مانند شرکت های مسافرتی بسیار مناسب است.

رنگ بنفش

این رنگ برای کسانی که سعی در نمایش خلاقیت و هویت تسکین دهنده خود دارند یک انتخاب عالی است. بنفش یک انتخاب برتر توسط مارک هایی مانند محصولات آرایشی و بهداشتی و شرکت های سطح بالا است. کسانی که به دنبال جذابیت گسترده تر هستند باید از استفاده از بنفش های عمیق اجتناب کنند.

رنگ سبز

سبز یکی از رنگ های آرامش بخش است، زیرا چشم را مجبور به انجام هیچ گونه تنظیماتی نمی کند. این رنگ احساس تعادل و آرامش و همچنین ارتباط با طبیعت را نشان می دهد. مارک هایی که به دنبال به تصویر کشیدن فرصتی برای شروع تازه و امنیت هستند می توانند از این رنگ استفاده کنند.

رنگ آبی

مانند دریاهای آرام، رنگ آبی احساس آرامش و آگاهی معنوی همراه با احساس اعتماد را القا می کند. رنگ آبی یک انتخاب عالی برای مراقبت های بهداشتی و آرم های پزشکی است که سعی در القای احساس آرامش و بهبود دارند. از طرف دیگر ، آبی های عمیق تر، احساس اعتماد به نفس و حرفه ای بودن را به مارک های تجاری ارائه می دهند. با این حال، استفاده بیش از حد از رنگ آبی باعث می شود که یک برند سرد و جدا شود.

رنگ قهوه ای

رنگ های عمیق قهوه ای بدون جدی بودن رنگ های مشکی، احساس جدی بودن را القا می کنند. مارک هایی که به دنبال به تصویر کشیدن حس حمایت و قابلیت اطمینان هستند می توانند با رنگ قهوه ای به خوبی عمل کنند.

رنگ صورتی

رنگ های صورتی که اغلب زنانه ترین رنگ در نظر گرفته می شوند، همه کاره هستند. آرم هایی که رنگ صورتی را به کار می برند، سایه روشن تری دارند، می توانند حس انرژی را حفظ کرده و با احساس آرامش، آرام ترکیب شوند.

رنگ خاکستری

برخلاف بسیاری از رنگهای دیگر، خاکستری یکی از خنثی ترین سایه های موجود است. لوگوها اغلب آن را به دلیل احساس بی انتها، کاربردی و بی طرفانه بودن آن را انتخاب می کنند. خاکستری به عنوان یک رنگ ثانویه برای ایجاد زمینه آرام تر و خنثی تر برای رنگ های تند استفاده می شود.

رنگ سیاه

رنگ سیاه به طور سنتی به عنوان نمادی از حرفه ای بودن و جدیت دیده می شود. با این حال، می توان از آن برای ایجاد احساسات ظرافت، جوهر و قدرت نیز استفاده کرد. مارک هایی که رنگ مشکی را انتخاب می کنند به دنبال بیان قدرت و انتقال اقتدار و احترام هستند.

منبع: Tailorbrands