25
بهمنPersian Moons Name
1399
147 بازدید

6 نکته جهت انتخاب تایپوگرافی مناسب برای لوگو

تایپوگرافی قوی یکی از عوامل مهم در طراحی یک برند می باشد. اگر از حروف چینی مناسب استفاده کنید می تواند معانی و ارزش های یک شرکت را به درستی منتقل کنید و در صورتی که انتخاب نادرست باشد می تواند هدف نهایی را از مسیر خود خارج کرده و ریسک بزرگی ایجاد کند.
حال با وجود هزاران نوع متفاوت فونت و حروف چینی های متعدد انتخاب بهترین نوع آن ممکن است سخت باشد که در ادامه به ارائه 6 نکته می پردازیم تا در این راستا به شما کمک کنیم.

1) اصول را بشناسید.

قبل از اینکه به طراحی برند بپردازید باید با مبانی تایپوگرافی آشنا شده باشید؛ انواع متفاوت فونت ها (serif, sans serif, script, monospace, display,…) را بشناسید. در مورد مقیاس، اندازه حروف و فواصل بین آنها و … بدانید. برای اینکار لازم است ابتدا مقالاتی در این زمینه مطالعه کنید و سپس به شناخت حالات متفاوت بپردازید. در این راه می توانید از سایت هایی استفاده کنید که با استفاده از بازی هایی ساده شما را به چالش می کشند و در این راستا به شما کمک می کنند.

2) درباره مخاطبان خود فکر کنید.

درک توقع و انتظارات مخاطب یا کارفرای شما کمک بزرگی در جهت طراحی بهتر و مورد پسند آنان می کند. اگر در حال طراحی برندی هستید باید از خود بچرسید این برند چه هدفی به دنبال داشته و مخاطبان شما با وجود این ارزش ها چه انتظاراتی دارند. برای مثال اگر در حال طراحی برند یک شرکت نو ظهور می باشید که در زمینه تکنولوژی فعالیت دارد استفاده از فونت های قدیمی و کلاسیک ممکن است انتخاب خوبی برای آن نباشد.

3) از ترند ها خودداری کنید.

در نگاه اول شاید این نکته با مخالفت مواجه شود اما باید دانست که هر برند خاص است و منحصر به فرد، وجود شباهت بین برند ها اجتناب ناپذیر است اما این نکته را نیز باید در نظر گرفت که ترند ها هر سال یا هر 6 ماه عوض می شوند و این عامل باعث می شود که برند شما به سرعت از رده خارج شده و نیاز به باز طراحی داشته باشد حال اگر شما ترند روز را دنبال نکرده و طرح خاص خود را بزنید این برند می تواند برای دهه ها بدون مشکل به کار خود ادامه دهد.

4) سادتر بهتر است.

لزوما استفاده از سبک مینیمالیسم در اینجا مطرح نیست اما استفاده از آن نیز می تواند به شما کمک کند. اگر طرح شما ساده باشد می توانید بدون مشکل در مقیاس های کوچک تا بزرگ از آن استفاده کنید اما اگر جزئیات خیلی زیاد باشد هنگامی که بخواهید در مقیاس کوچک از آن استفاده کنید ممکن است یا واضح نباشد یا محو شده و به خوبی دیده نشود.

5) طرح اختصاصی خود را طراحی کنید.

همانطور که گفته شد مشابهت در بین طرح شما با دیگران احتمال بالایی دارد منتها شما دو راه برای اختصاصی سازی طرح های خود دارید. شما یا باید یک طرح خالص را از ابتدای آن بسازید و پرورش دهید و یا با دستکاری و اصلاح فونت ها و حرف چینی به شکلی دیگر اثر خود را برجسته کنید.

6) آیکون ها و فونت ها را ترکیب کنید.

اگر برند شما حاوی آیکون، عکس یا … به همراه یک تایپوگرافی است مطمئن شوید که تناسب ببین آنها را رعایت کنید برای مثال دقت کنید که اندازه حاشیه یا قالب آیکون شما با فونت شما یکسان باشد.

مرجع: Dribbble