10
دیPersian Moons Name
1399
118 بازدید

معرفی فیلم Art&copy

Art_&_Copy_Film_poster

تاریخ اکران:

۲۱ اوت ۲۰۰۹ (آمریکا)

مدیر:

داگ پری

مدت زمان فیلم:

۱ ساعت ۳۰ دقیقه

تهیه‌کنندگان:

مایکل نادو، جیمی گرینوی

فیلم‌نامه:

گریگری بُشامپ، کیرک سودر، تیمثی جِی. سکستون

مروزه دیگر به سختی به تبلیغات توجه می‌کنیم. ما بسیاری از آنها را می‌بینیم و از فن آوری زیادی برای به کارگیری آنها در حاشیه استفاده می‌کنیم، امروزه تبلیغات نمی توانند به تأثیر عاطفی قبلی خود برسند. مطمئناً، ما می‌توانیم فوراً به یاد ماندنی ترین شعارهای بازاریابی جوانانمان (در آمریکا) را بیاد بیاوریم “گوشت گاو کجاست؟” ،”مایکی آن را دوست دارد” ، “من دوست دارم دنیا را یک کک بخرم” – اما، چگونه اوضاع تغییر کرده است.
آن روزهای خوب گذشته است که تبلیغات با ما صحبت می‌کردند و در ذهن ما جای می‌گرفتند. در حالی که فیلم از نگاه طولانی به گذشته رنج می‌برد و تا حد زیادی از انفجار تبلیغات دیجیتال چشم پوشی می‌کند ، اما همچنان یک نگاه جذاب به صنعتی است که حول نه تنها فروش محصولات ، بلکه احساسات ، ایده ها و سبک زندگی ساخته شده است

شرح فیلم

ART & COPY یک فیلم قدرتمند درباره تبلیغات الهام بخش به کارگردانی داگ پرای است،که در سال 2009 در مورد صنعت تبلیغات در ایالات متحده ساخته شد.
کار و خرد برخی از تأثیرگذارترین خلاقیت‌های تبلیغاتی زمان ما را نشان می‌دهد – افرادی که فرهنگ ما را تحت تأثیر قرار داده اند، اما در خارج از صنعت خود تقریباً ناشناخته اند. با انفجار تبلیغات “انقلاب خلاقیت” در دهه 1960، این هنرمندان و نویسندگان روحیه ای کاملاً عصیانگرانه در کارشان به وجود آوردند: جورج لوئیس، مری ولز، دن ویدن، لی کلو، هال رینی و افراد دیگری که در این فیلم حضور داشتند،کمپین‌های درخشان برای همه چیز، از اتومبیل گرفته تا روسای جمهور را با شعارهایی مانند “فقط این کار را بکنید”، “من نیویورک را دوست دارم”، “گوشت گاو کجاست؟”، “من MTV خود را می‌خواهم”، “شیر بخورید؟” و “متفاوت فکر کنید” بر عهده داشتند. آنها موفق شدند توجه میلیون ها نفر را به خود جلب کنند و واقعاً آنها را به حرکت در آورند. ماهواره‌های تلویزیونی با هم آمیخته می‌شوند، ماهواره‌های تلویزیونی پرتاب می‌شوند، بیلبوردها برپا می‌شوند و تأثیرات اجتماعی و فرهنگی تبلیغات آنها در این کاوش پویا در هنر، تجارت و احساسات انسانی آشکار می‌شود.

مجسمه‌های عظیم مدرن، راه پله‌های ساخته شده از شیشه، شعارهای پوچ گرایانه ای که توسط Sharpies روی دیوارها‌ی خط خورده وجود دارد، یک اتاق کنفرانس که شبیه لانه پرندگان است، سالن اجتماعاتی که گروه‌های موسیقی کارمندان در هنگام استراحت ناهار بازی می‌کنندو…
در این صحنه ها، ما می‌بینیم که آژانس‌های تبلیغاتی چگونه با خلاقیت خود رفتار می‌کنند. به آنها آزادی عمل داده می‌شود تا افرادی گیج، خودآگاه و محرک باشند.

خلاقیت هیچ گاه به عنوان یک کالای گرانبها شناخته نمی شد. Art & Copy نشان می‌دهد، تا دهه 1960، تبلیغات نسبتاً کسل کننده و بدون عطر و طعم بود.

Art&copy

مستند درباره تبلیغات

سخنی با کارگردان

هیچ یک از ما نمی خواستیم مستقیماً یک فیلم برای ادای احترام به این افسانه‌های تبلیغاتی بسازیم. من به سادگی می‌خواستم بدانم: این افراد ناشناخته چه کسانی هستند که فرهنگ ما را بسیار عمیق کرده اند و چه چیزی می‌توانیم از آنها یاد بگیریم؟

ملاقات با این افراد خلاق و شنیدن اشتیاق آنها به ارتباطات مؤثر و عصبانیت آنها از مشتری‌های خسته کننده و تحقیقات بازار، البته الهام بخش بود، اما چیزی که من را شگفت زده کرد این بود که چقدر کار تجاری آنها بازتاب مستقیم زندگی شخصی آنها بود. چگونه تبلیغات نمایشی و نمایشی مری ولز در نتیجه بزرگ شدن در خانواده ای بود که به سختی ارتباط برقرار می‌کردند.
بله، من یک فیلم مثبت درباره تبلیغات ساخته ام. من یک بار اعتقاد داشتم که ممکن است سیستم‌های تجاری ما از بین برود و همراه آنها، همه پیام‌های تجاری ناخواسته باشند، اما هنوز این کار را نکرده اند و به زودی هم انجام نمی شوند. در واقع، تبلیغات ممکن است در واقع یک عمل ذاتی انسان باشد. اما مانند همه تلاش‌های خلاقانه (کتاب، نقاشی، فیلم، معماری) بیشتر آن متوسط است. در نهایت، من امیدوارم که “ART & COPY” هنرمندان و نویسندگان را به تلاش برای تبلیغات معنادارتر، سرگرم کننده تر یا با نشاط اجتماعی ترغیب کند. با توجه به تبلیغات بسیار زیاد این روزها، بسیار خوب است که این رقم 2٪ را کمی بالاتر ببریم.

منابع: artandcopyfilm، wired، wikipedia