21
آذرPersian Moons Name
1399
143 بازدید

معرفی فیلم:هلوتیکا

Helvetica font

Helvetica font

هلوتیکا: Helvetica
به کارگردانی گری هاوویت
تهیه شده توسط گری هاویت
ویرایش: شلبی سیگل ، لورا وینبرگ
تاریخ انتشار: 12 سپتامبر 2007
ستارگان: مانفرد شولز ، ماسیمو ویگنلی ، ریک پینور

هلوتیکا(Helvetica) به عنوان یکی از مهم ترین و رایج ترین فونت های موجود داری ویژگی های خواستی میباشد، در ادامه به برسی تعدادی از این ویژگی ها و تاثیرات آن ها میپردازیم.

عدم نقش بندی یا جهت دهی به ذهن مخاطب:‌‌

معنای یک جمله در محتوای آن نهفته است نه در تایپوگرافی آن،بدین معنا که که ظاهر متن ها نباید القا کنند بار منفی یا بار مثبت به مخاطب باشد. در همین راستا فونت هلوتیکا با رعایت این مورد توانست نقش خوبی در این زمینه ایفا کند.‌

50years of helvetica

تایپوگرافی با هلوتیکا

ایجاد حس صمیمیت در مخاطب:‌

یکی از مهم ترین و اساسی ترین بخش در ارتباط با مخاطب ایجاد حس صمیمیت در وجود آن میباشد که شرکت ها و ادارات پیوسته به دنبال آن هستن.‌
هلوتیکا با طراحی منحصربه فرد و کیفت عالی باعث ایجاد این ارتباط با کاربران شده است.

Helvetica-Logos

صمیمی مثل یک دوست!

پیام در نوشتار:‌

یک طراح باید بداند که نوشته او حامل یک پیام است و پاسخ های عاطفی گوناگونی از آن دریافت میکند.آن چیز که در تبلیغات مهم است ری اکشن و پاسخ عاطفی بیننده نسبت به یک پیام متنی است پس یک طراح با استفاده از تایپوگرافی مناسب میتواند ری اکشن دلخواه خود را دریافت کند و بیننده را جذب نماید. ‌‌

Coke Is The Real Thing Coca Cola

انقلابی در تبلیغات با هلوتیکا

سادگی و تاثیر گزاری هم زمان:‌

یکی از مهم ترین مسائلی که باید به آن دقت داشت این است که مرز باریکی بین سادگی و خسته کننده بودن و یا جذاب بودن وجود دارد. شاید بتوان گفت تایپوگرافی‌ای که در همه جا استفاده میشود میتواند برای مردم قابل پیش بینی و در نتیجه کسل کننده باشد؛ پس باید در انتخاب یک فونت مثل هلوتیکا محتاطانه عمل کرد و آن را در قالب طراحی ویژه ای به کار برد. ‌

Helvetica Mad Men Poster

تاثیر گذار اما دور از پیچیدگی

از دیگر ویژگی های هلوتیکا میتوان به موارد زیر اشاره کرد(ویژگی های فنی): ‌

۱:شخصیت های Helvetica همیشه خاتمه های عمودی یا افقی را روی حرکت خود دارند ، هرگز مورب نیستند. ‌

۲:فضای منفی موجود در حروف کوچک “a” تقریباً شبیه قطره اشک است. ‌

۳:هنگامی که در حال حرکت است ، خوانا باقی می ماند ، یکی از دلایل محبوب بودن آن در تابلوها و آرم های شرکت های هواپیمایی و هواپیمایی.‌

 درآخر میتوان آن را در یک جمله معنا کرد:‌
فونتی برای خوانش بهتر در عین سادگی و مدرن بودن .